dinsdag 13 februari 2018

KiCo Challenge: Gesso en een tandenborstel

Afgelopen zondag was het thema bij de KiCoStamps maandchallenge: Gebruik gesso en een tandenborstel.
Natuurlijk niet je tanden met de gesso poetsen!



Ik heb op deze kaart de gesso voor de resist techniek gebruikt.
Met een brayer heb ik een heel dun laagje gesso op een craftsheet uitgerold. Daar heb ik de bloementakken in gedrukt en deze stempel afgedrukt op papier, de afdruk drogen met de heattool.
Daarna opnieuw de gesso op de craftsheet uitrollen voordat je een volgende afdruk maakt.
Direct na het stempelen je stempel goed schoonmaken zodat de gesso niet op de stempel kan opdrogen.
Op bovenstaande manier heb ik ook de spinnetjes en vlindertjes gestempeld.
De swirl op de achtergrond is met gewone Distress inkt Tumbled Glass gestempeld en heeft accenten van een witte Signo pen.
Nadat alles droog is heb ik de kaart en een apart stukje papier gesponst met Distress Oxide inkt waarbij de stempelafdrukken van de gesso goed zichtbaar worden. In het echt iets beter te zien dan op de foto.
De takken heb ik accenten gegeven met een Signo glitterpen, en  met een zwarte Micron heb ik spinnendraadjes getekend.
De tekst heb ik met zwart gestempeld en de randjes van dit stukje papier, net als de kaart, met zwart gesponst.
Het vlindertje bij de tekst is met Evergreen Bough gestempeld en de spetters met dezelfde kleur en een tandenborstel aangebracht.


Alle stempels zijn van KiCoStamps:
Flora en Fauna 6, plate 59 (bloementakken)
Fantasy 4, plate 75 (vlindertjes)
Fantasy 9, plate 109 (swirl)
Tekstsheet26, plate121

Inkt etc.:
Archival, Jet Black
Distress Oxide, Fossilized Amber, Twisted Citron, Broken China, Evergreen Bough
Distress inkt, Tumbled Glass
Gesso wit
Signo wit, Sprakling Gold
Micron zwart 005
Oude tandenborstel
   

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails